GİF olarak, İnternet Sitesi’nin sağlanması ve bilgi toplumu hizmetlerinin sunulması için zorunlu çerezler kullanmaktayız. GİF tarafından kullanılan çerezlerin türü ve kullanım amaçlarına ilişkin detaylı bilgiler için Çerez Aydınlatma Metni’ni inceleyebilirsiniz.
X

GiF Grupları

 

GİF Young Fellows Programı 2024 Dönemi Üçüncü Toplantı

GİF Young Fellows Programı
2024 Dönemi
Üçüncü Toplantı
20 Nisan 2024

 

Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen üniversitelerinde lisans eğitimlerini sürdürmekte olan öğrencileri uluslararası ilişkilere dayalı ve küresel konuları özgürce, akla dayalı ve yapıcı bir üslupla tartışabilecekleri ve sorgulayabilecekleri bir platformda buluşturmak için tasarlanmış olan GİF Young Fellows Programı’nın 2024 döneminin üçüncü toplantısı, 20 Nisan 2024 tarihinde GİF ofisinde gerçekleşmiştir.

Yapay zeka (AI), artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojilerine odaklanılan program kapsamında gerçekleştirilen tartışma oturumu, Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Çiğdem Uz-Bilgin’in moderasyonunda, söz konusu teknolojilerin eğitim süreçlerine dahil edilmesi üzerine yürütülen tartışmalara yer vermiştir. Bu alanda yapılan akademik ve saha araştırmalarından elde edilen verilerden hareketle öğrenciler, bu teknolojilerin etkin ve verimli kullanımının sağlanması için nasıl bir eğitim modelinin benimsenmesi gerektiği; bu teknolojilerin çocuk ve yetişkin eğitiminde kullanılmasının kısa ve orta vadede yaratacağı etkiler üzerine kapsamlı tartışmalar yürütmüşlerdir. Ayrıca bu dönüşümün toplumsal ve sosyal boyutu ele alınmış, bunun yönetişimi kapsamında devlet ve özel sektörün rolü üzerine fikir alışverişinde bulunulmuştur.

Konuk konuşmacı olarak katkıda bulunan GİF üyesi, aynı zamanda GİF Genç Profesyoneller Programı mezunlarından olan, BoomByte Games ve Lokum Games şirketlerinin Kurucusu ve Genel Müdürü Özgür Soner, AI, VR ve AR teknolojilerinin özellikle son dönemde oyun endüstrisine olan etkilerine ilişkin paylaşımlarda bulunmuştur. Soner, sunuşunda, oyun üretim/tasarım süreçlerinden istihdam alanında değişen koşullara kadar birçok konuya değinmiş; eski ve yeni teknolojiler kullanılarak piyasaya sunulan örneklerden hareketle yakın gelecekte sektörün ve buna bağlı olarak çeşitli mesleklerin dönüşümü üzerine öğrencilerle interaktif bir tartışma yürütmüştür.

X